Als beoefenaar van de sneeuwsport brengt Anna Gasser het grootste deel van de tijd door in de natuur. Duurzaamheid speelt een belangrijke rol in haar leven, ook in de mobiliteit. In dit deel van de 'Audi e-tron stories' vertelt ze, waarom ze voor de Audi Q4 e-tron heeft gekozen.
Audi Q4 e-tron:Stroomverbruik (gecombineerd*) in kWh/100 km: 19,4–16,2CO₂-uitstoot (gecombineerd*) in g/km: 0
Gegevens over brandstof- en stroomverbruik en CO₂-uitstoot bij spanbreedten afhankelijk van de gekozen uitrusting van het voertuig.
Voor het voertuig zijn alleen verbruiks- en emissiewaarden volgens WLTP beschikbaar, niet volgens NEDC.
In de 'Audi e-tron stories' vertellen bestuurders wat hen enthousiast maakt over elektromobiliteit. Dit deel gaat over de snowboardster Anna Gasser en de Audi Q4 e-tron.
Audi Q4 e-tron: Stroomverbruik (gecombineerd*) in kWh/100 km: 19,4–16,2 CO₂-uitstoot (gecombineerd*) in g/km: 0 Gegevens over brandstof- en stroomverbruik en CO₂-uitstoot bij spanbreedten afhankelijk van de gekozen uitrusting van het voertuig. Voor het voertuig zijn alleen verbruiks- en emissiewaarden volgens WLTP beschikbaar, niet volgens NEDC.
In de 'Audi e-tron stories' vertellen bestuurders wat hen enthousiast maakt over elektromobiliteit. Dit deel gaat over de snowboardster Anna Gasser en de Audi Q4 e-tron.
Audi Q4 e-tron: Stroomverbruik (gecombineerd*) in kWh/100 km: 19,4–16,2 CO₂-uitstoot (gecombineerd*) in g/km: 0 Gegevens over brandstof- en stroomverbruik en CO₂-uitstoot bij spanbreedten afhankelijk van de gekozen uitrusting van het voertuig. Voor het voertuig zijn alleen verbruiks- en emissiewaarden volgens WLTP beschikbaar, niet volgens NEDC.
Als Anna Gasser niet van een skischans springt, hoog in de lucht trucs uitvoert met haar snowboard en daarvoor talloze medailles en titels in de wacht sleept, reist ze voor haar sport veel de wereld rond. Dat maakt het voor haar des te belangrijker om in haar dagelijks leven iets voor het milieu te doen. "Als beoefenaar van de sneeuwsport is duurzaamheid voor mij erg belangrijk, omdat ik erg verbonden ben met de natuur en er ook afhankelijk van ben", aldus de 31-jarige. "Ik wil de natuur waarin ik me zoveel beweeg graag behouden." De overstap naar elektromobiliteit ziet de professionele snowboardster als een eerste belangrijke stap. De reizen die met de auto mogelijk zijn, worden daarmee milieuvriendelijker. "Ik vind dat elke kleine bijdrage een positief effect kan hebben op het milieu", zegt Gasser. "Het voelt gewoon goed." Waar mogelijk laadt de sportvrouw haar Audi Q4 e-tron op met groene stroom. "Ik zou graag zien dat het navigatiesysteem in de auto mij direct vertelt waar ik mijn elektrische auto kan opladen met elektriciteit uit hernieuwbare energiebronnen", zegt Gasser. "Ik voel me gewoon beter in de wetenschap dat ik geen CO2 uitstoot tijdens het rijden en duurzamer onderweg ben."
Ook haar vrienden die met haar en de Audi Q4 e-tron vaak naar de bergen rijden, zijn het hiermee eens. "Wat me ook verbaasde was hoeveel ruimte ik heb in de Audi Q4 e-tron. Dat zou je niet verwachten van zo'n compacte auto”, aldus de snowboardster. Vaak zijn ze zelfs met z'n vieren op pad. "We spelen vaak Tetris met onze tassen, koffers en sportuitrusting en het is echt waanzinnig hoeveelheid bagage er in de auto past", zegt Gasser.
Audi Q4 e-tron: Stroomverbruik (gecombineerd*) in kWh/100 km: 19,4–16,2 CO₂-uitstoot (gecombineerd*) in g/km: 0 Gegevens over brandstof- en stroomverbruik en CO₂-uitstoot bij spanbreedten afhankelijk van de gekozen uitrusting van het voertuig. Voor het voertuig zijn alleen verbruiks- en emissiewaarden volgens WLTP beschikbaar, niet volgens NEDC.
Anna Gasser kan in de Audi Q4 e-tron met gemak haar complete sportuitrusting kwijt. De royale bagageruimte verraste haar aanvankelijk, zegt ze.
Audi Q4 e-tron: Stroomverbruik (gecombineerd*) in kWh/100 km: 19,4–16,2 CO₂-uitstoot (gecombineerd*) in g/km: 0 Gegevens over brandstof- en stroomverbruik en CO₂-uitstoot bij spanbreedten afhankelijk van de gekozen uitrusting van het voertuig. Voor het voertuig zijn alleen verbruiks- en emissiewaarden volgens WLTP beschikbaar, niet volgens NEDC.
Anna Gasser kan in de Audi Q4 e-tron met gemak haar complete sportuitrusting kwijt. De royale bagageruimte verraste haar aanvankelijk, zegt ze.
Audi Q4 e-tron: Stroomverbruik (gecombineerd*) in kWh/100 km: 19,4–16,2 CO₂-uitstoot (gecombineerd*) in g/km: 0 Gegevens over brandstof- en stroomverbruik en CO₂-uitstoot bij spanbreedten afhankelijk van de gekozen uitrusting van het voertuig. Voor het voertuig zijn alleen verbruiks- en emissiewaarden volgens WLTP beschikbaar, niet volgens NEDC.
Anna Gasser heeft met haar 31 jaar al veel bereikt in de wereld van het snowboarden: twee Olympische overwinningen, een wereldtitel en verschillende 'World’s Firsts' voor haar trucs met het snowboard. In het dagelijks leven rijdt zij in haar volledig elektrische Audi Q4 e-tron om duurzamer onderweg te zijn.
Audi Q4 e-tron: Stroomverbruik (gecombineerd*) in kWh/100 km: 19,4–16,2 CO₂-uitstoot (gecombineerd*) in g/km: 0 Gegevens over brandstof- en stroomverbruik en CO₂-uitstoot bij spanbreedten afhankelijk van de gekozen uitrusting van het voertuig. Voor het voertuig zijn alleen verbruiks- en emissiewaarden volgens WLTP beschikbaar, niet volgens NEDC.
Drie vragen aan Anna Gasser over elektromobiliteit
01. Wat heeft u het meest verrast over elektromobiliteit?
Hoe goed het werkt met het opladen. In mijn omgeving heeft iedereen mij
een elektrische auto afgeraden omdat ik niet zo'n planner ben. "Je zult onderweg nog eens stranden met een lege accu", hebben velen gezegd. Maar ik moet zeggen, het gaat allemaal prima. Het navigatiesysteem in de auto toont mij de route met de laadstops en tot nu toe is er niets fout gegaan.
02. Waarom hebt u voor de Audi Q4 e-tron gekozen?
De Audi Q4 e-tron is voor mij persoonlijk de ideale auto: hij heeft de perfecte mix van grootte, sportiviteit en elegantie. Na de eerste rit heeft ook het rijplezier mij overtuigd. Ik wist van tevoren niet dat elektrisch rijden cool kon zijn. Ik draag ook bij aan minder CO2-uitstoot. Alles past gewoon goed bij elkaar.
03. Wat wenst u voor de toekomst op het gebied van elektromobiliteit?
Aangezien elektrische mobiliteit waarschijnlijk de toekomst is, zou het zinvol zijn de laadinfrastructuur uit te breiden - vooral in kleine plaatsen en in de bergen. Daar zijn momenteel weinig laadmogelijkheden. Maar ik heb al wel gemerkt dat het aantal toeneemt. In mijn eigen gemeente Millstatt was er tot een jaar geleden helemaal geen laadstation. Inmiddels zijn er al vier.
Audi Q4 e-tron: Stroomverbruik (gecombineerd*) in kWh/100 km: 19,4–16,2 CO₂-uitstoot (gecombineerd*) in g/km: 0 Gegevens over brandstof- en stroomverbruik en CO₂-uitstoot bij spanbreedten afhankelijk van de gekozen uitrusting van het voertuig. Voor het voertuig zijn alleen verbruiks- en emissiewaarden volgens WLTP beschikbaar, niet volgens NEDC.
Anna Gasser heeft een eigen laadstation in haar garage, waar ze haar Audi Q4 e-tron 's nachts oplaadt.
Als ze niet op reis is, brengt de sportvrouw tijd door in haar huis aan de Millstätter See in Karinthië.
Anna Gasser heeft een eigen laadstation in haar garage, waar ze haar Audi Q4 e-tron 's nachts oplaadt.
Als ze niet op reis is, brengt de sportvrouw tijd door in haar huis aan de Millstätter See in Karinthië.
Audi Q4 e-tron: Stroomverbruik (gecombineerd*) in kWh/100 km: 19,4–16,2 CO₂-uitstoot (gecombineerd*) in g/km: 0 Gegevens over brandstof- en stroomverbruik en CO₂-uitstoot bij spanbreedten afhankelijk van de gekozen uitrusting van het voertuig. Voor het voertuig zijn alleen verbruiks- en emissiewaarden volgens WLTP beschikbaar, niet volgens NEDC.
Anna Gasser
Anna Gasser rijdt nu meer dan een jaar met een elektrische aandrijving en ziet hierin verschillende voordelen: geen lokale CO2-uitstoot, stil rijden en de krachtige acceleratie.
Audi Q4 e-tron: Stroomverbruik (gecombineerd*) in kWh/100 km: 19,4–16,2 CO₂-uitstoot (gecombineerd*) in g/km: 0 Gegevens over brandstof- en stroomverbruik en CO₂-uitstoot bij spanbreedten afhankelijk van de gekozen uitrusting van het voertuig. Voor het voertuig zijn alleen verbruiks- en emissiewaarden volgens WLTP beschikbaar, niet volgens NEDC.
Anna Gasser rijdt nu meer dan een jaar met een elektrische aandrijving en ziet hierin verschillende voordelen: geen lokale CO2-uitstoot, stil rijden en de krachtige acceleratie.
Audi Q4 e-tron: Stroomverbruik (gecombineerd*) in kWh/100 km: 19,4–16,2 CO₂-uitstoot (gecombineerd*) in g/km: 0 Gegevens over brandstof- en stroomverbruik en CO₂-uitstoot bij spanbreedten afhankelijk van de gekozen uitrusting van het voertuig. Voor het voertuig zijn alleen verbruiks- en emissiewaarden volgens WLTP beschikbaar, niet volgens NEDC.
De mix doet het hem: de Audi Q4 e-tron is voor de professionele snowboardster de ideale auto. Hij is zowel sportief als elegant en compact, maar toch ruim.
Audi Q4 e-tron: Stroomverbruik (gecombineerd*) in kWh/100 km: 19,4–16,2 CO₂-uitstoot (gecombineerd*) in g/km: 0 Gegevens over brandstof- en stroomverbruik en CO₂-uitstoot bij spanbreedten afhankelijk van de gekozen uitrusting van het voertuig. Voor het voertuig zijn alleen verbruiks- en emissiewaarden volgens WLTP beschikbaar, niet volgens NEDC.
De mix doet het hem: de Audi Q4 e-tron is voor de professionele snowboardster de ideale auto. Hij is zowel sportief als elegant en compact, maar toch ruim.
Audi Q4 e-tron: Stroomverbruik (gecombineerd*) in kWh/100 km: 19,4–16,2 CO₂-uitstoot (gecombineerd*) in g/km: 0 Gegevens over brandstof- en stroomverbruik en CO₂-uitstoot bij spanbreedten afhankelijk van de gekozen uitrusting van het voertuig. Voor het voertuig zijn alleen verbruiks- en emissiewaarden volgens WLTP beschikbaar, niet volgens NEDC.