Uit het dagelijks leven van Marco Voigt is de Audi e-tron Sportback niet meer weg te denken. In dit deel van de 'Audi e-tron stories' vertelt de oprichter van het Greentech Festival waarom dat zo is, hoeveel tijd hij bij laadstations doorbrengt en wat hij daar zoal meemaakt.
Audi e-tron Sportback:Stroomverbruik (gecombineerd*) in kWh/100 km: 24–20,9 (NEDC) | 25,9–21,1 (WLTP)CO₂-uitstoot (gecombineerd*) in g/km: 0
Gegevens over brandstof- en stroomverbruik en CO₂-uitstoot bij spanbreedten afhankelijk van de gekozen uitrusting van het voertuig.
In de 'Audi e-tron stories' vertellen bestuurders wat hen zo enthousiast maakt over hun elektrische Audi-modellen. Dit deel gaat over Greentech Festival-oprichter Marco Voigt en zijn Audi e-tron Sportback in Berlijn.
Audi e-tron Sportback: Stroomverbruik (gecombineerd*) in kWh/100 km: 24–20,9 (NEDC) | 25,9–21,1 (WLTP) CO₂-uitstoot (gecombineerd*) in g/km: 0 Gegevens over brandstof- en stroomverbruik en CO₂-uitstoot bij spanbreedten afhankelijk van de gekozen uitrusting van het voertuig.
In de 'Audi e-tron stories' vertellen bestuurders wat hen zo enthousiast maakt over hun elektrische Audi-modellen. Dit deel gaat over Greentech Festival-oprichter Marco Voigt en zijn Audi e-tron Sportback in Berlijn.
Audi e-tron Sportback: Stroomverbruik (gecombineerd*) in kWh/100 km: 24–20,9 (NEDC) | 25,9–21,1 (WLTP) CO₂-uitstoot (gecombineerd*) in g/km: 0 Gegevens over brandstof- en stroomverbruik en CO₂-uitstoot bij spanbreedten afhankelijk van de gekozen uitrusting van het voertuig.
Hij is, zegt Marco Voigt, het levende bewijs dat een elektrische auto ook zinvol is als je regelmatig lange afstanden rijdt. De ondernemer heeft in één jaar al meer dan 30.000 kilometer met zijn Audi e-tron Sportback afgelegd. Wat is er voor hem veranderd sinds hij een elektrische auto bezit? "Ik breng veel tijd bij laadstations door", zegt Voigt, die vanuit het centrum van Berlijn leidinggeeft aan het Greentech Festival en het Green Window Agency. "Dat stoort me niet, het hoort er gewoon bij." Vergaderingen houden, e-mails beantwoorden, luisteren naar muziek, koffie drinken – hij weet de tijd tijdens het laden altijd te benutten. Laadstress tijdens lange ritten heeft Voigt al lang niet meer. "De laadinfrastructuur langs de snelwegen heeft zich de afgelopen jaren enorm ontwikkeld", zegt hij. Hij weet altijd snel een laadstation te vinden. Eens, herinnert hij zich, was hij gestrand in een dorp, met een bijna lege batterij van zijn auto. "Ik zag een oud vrouwtje voor haar huis staan en heb haar gevraagd of ik bij haar een stopcontact zou mogen gebruiken", herinnert Voigt zich met een glimlach. "Dat was een van de leukste ervaringen met de e-tron." Hij dronk een kopje koffie in de tuin met de oudere dame terwijl zijn auto werd opgeladen. "Er is altijd wel ergens een stopcontact.", zegt hij.
Audi e-tron Sportback: Stroomverbruik (gecombineerd*) in kWh/100 km: 24–20,9 (NEDC) | 25,9–21,1 (WLTP) CO₂-uitstoot (gecombineerd*) in g/km: 0 Gegevens over brandstof- en stroomverbruik en CO₂-uitstoot bij spanbreedten afhankelijk van de gekozen uitrusting van het voertuig.
Onderweg gebruikt Marco Voigt de e-tron routeplanner, die hem laat zien welke laadpunten in zijn omgeving beschikbaar zijn en hoe hij de benodigde laadsessies kan plannen.
Audi e-tron Sportback: Stroomverbruik (gecombineerd*) in kWh/100 km: 24–20,9 (NEDC) | 25,9–21,1 (WLTP) CO₂-uitstoot (gecombineerd*) in g/km: 0 Gegevens over brandstof- en stroomverbruik en CO₂-uitstoot bij spanbreedten afhankelijk van de gekozen uitrusting van het voertuig.
Onderweg gebruikt Marco Voigt de e-tron routeplanner, die hem laat zien welke laadpunten in zijn omgeving beschikbaar zijn en hoe hij de benodigde laadsessies kan plannen.
Audi e-tron Sportback: Stroomverbruik (gecombineerd*) in kWh/100 km: 24–20,9 (NEDC) | 25,9–21,1 (WLTP) CO₂-uitstoot (gecombineerd*) in g/km: 0 Gegevens over brandstof- en stroomverbruik en CO₂-uitstoot bij spanbreedten afhankelijk van de gekozen uitrusting van het voertuig.
Duurzaamheid speelt een grote rol in het leven van Marco Voigt. Als ondernemer leidt hij in Berlijn het Green Window Agency, een creatief en reclamebureau voor duurzaamheid en in 2018 richtte hij het internationale Greentech Festival op. Hij is al jarenlang overtuigd van elektrische voertuigen.
Drie vragen aan Marco Voigt over elektromobiliteit
01. Waarom hebt u gekozen voor een elektrische auto?
Aan de ene kant was ik nieuwsgierig en vond ik het altijd al spannend om te zien en te ervaren wat elektromobiliteit eigenlijk betekent. Aan de ander kant, omdat we bij het Greentech Festival de hele tijd over duurzaamheid spreken. Daarvoor wilde ik gewoon zelf ervaring met een elektrische auto opdoen.
02. Welk detail van uw Audi e-tron Sportback spreekt u het meest aan?
Mijn buren zeggen steeds dat mijn auto klinkt als een ruimteschip. En dat klopt. Het is geen hard, maar wel een mooi geluid. Ik laat soms de ramen open als ik in de parkeergarage rijdt, omdat ik het geluid zelf graag hoor. Het klinkt als toekomst.
03. Ziet u zichzelf als pionier met uw elektrische auto?
Een beetje wel. Ik kon mensen uit mijn omgeving echt van een elektrische auto overtuigen. Vaak is het ook gewoon gemakzucht dat mensen ervan weerhoudt om iets nieuws en duurzaams uit te proberen.
Zes jaar geleden koos Marco Voigt voor het eerst voor een elektrische auto. Hij volgt nauwlettend de ontwikkeling van de laadinfrastructuur.
Met de e-tron functies van de myAudi-app heeft Marco Voigt altijd zicht op informatie over de laadstatus, -duur en -vermogen.
Zes jaar geleden koos Marco Voigt voor het eerst voor een elektrische auto. Hij volgt nauwlettend de ontwikkeling van de laadinfrastructuur.
Met de e-tron functies van de myAudi-app heeft Marco Voigt altijd zicht op informatie over de laadstatus, -duur en -vermogen.
Marco Voigt
Marco Voigt laadt zijn Audi e-tron Sportback meestal niet thuis, maar bijna altijd onderweg op, bijvoorbeeld bij laadpalen in de Berlijnse binnenstad – en hij gebruikt de laadtijd voor telefoongesprekken of een kop koffie.
Audi e-tron Sportback: Stroomverbruik (gecombineerd*) in kWh/100 km: 24–20,9 (NEDC) | 25,9–21,1 (WLTP) CO₂-uitstoot (gecombineerd*) in g/km: 0 Gegevens over brandstof- en stroomverbruik en CO₂-uitstoot bij spanbreedten afhankelijk van de gekozen uitrusting van het voertuig.
Marco Voigt laadt zijn Audi e-tron Sportback meestal niet thuis, maar bijna altijd onderweg op, bijvoorbeeld bij laadpalen in de Berlijnse binnenstad – en hij gebruikt de laadtijd voor telefoongesprekken of een kop koffie.
Audi e-tron Sportback: Stroomverbruik (gecombineerd*) in kWh/100 km: 24–20,9 (NEDC) | 25,9–21,1 (WLTP) CO₂-uitstoot (gecombineerd*) in g/km: 0 Gegevens over brandstof- en stroomverbruik en CO₂-uitstoot bij spanbreedten afhankelijk van de gekozen uitrusting van het voertuig.