Sommige partners lijken wel voor elkaar gemaakt. Audi en Paradise City bijvoorbeeld. Allebei delen ze dezelfde visie en waarden: actief bijdragen aan de transitie naar een duurzamere wereld, door te focussen op vooruitgang en innovatie. Zonder compromissen te sluiten. Maak kennis met Audi Crossroads, een initiatief waarmee Audi een platform wil geven aan dit soort inspirerende partnerships.
Audi is meer dan een automerk. Vandaag speelt het merk met de vier ringen een belangrijke rol in het streven naar een wereld waarin de focus ligt op duurzaamheid en respect voor het milieu. Daarom worden ook initiatieven genomen rond zaken die verder gaan dan louter mobiliteit, maar wel passen binnen deze doelstellingen.
Hieruit ontstaan interessante partnerships met ondernemingen en projecten die dezelfde waarden rond vooruitgang en innovatie delen, waarbij inspirerende kruisbestuivingen plaatsvinden en de respectievelijke streefdoelen van beide partners versterkt worden.
Zo werd Audi Crossroads geboren, een initiatief waarmee Audi deze partnerships een platform wil geven. Een succesvolle eerste realisatie is alvast de samenwerking tussen Audi en Paradise City.
Elk engagement en elke revolutie kent een startpunt. Een visie. Als dertigers beseffen Gilles De Decker en Dimitri Verschueren dat ze behoren tot een generatie die een impact moet maken. Denken aan de wereld van morgen, voor de jongeren van vandaag. Om deze revolutie over te brengen, kiezen ze voor twee verbindende elementen: muziek en feest.
In 2015 startten ze met de lancering van het eerste 100% ecologische festival. Een grote uitdaging. Hoe kunnen we de CO2-uitstoot verminderen? Hoe omgaan met afval? De uitdagingen zijn groot, maar de twee mannen staan er niet alleen voor. Anderen delen dezelfde waarden en ambities, en staan klaar om samen met hen aan dit duurzame project te werken. Zo krijgen ze met Audi een sterke partner.
Alleen kwam er in 2020 een grote bedreiging voor Paradise City. De Coronacrisis zorgde er immers voor dat het festival niet kon plaatsvinden, wat meteen een groot vraagteken plaatste bij het voortbestaan ervan. Als deze drie dagen niet georganiseerd konden worden, dan waren er immers geen inkomsten.
Hier bewezen Gilles De Decker en Dimitri Verschueren met brio hoe ze uitblinken op het vlak van adaptability. In een mum van tijd wisten ze zich immers aan te passen aan de veranderende context, door te kiezen voor een aanpak met twee extra volledig nieuwe concepten, gespreid over een langere periode.
Bekijk in onderstaande video hoe een krachtig engagement de motor achter het festival was: