Frequently asked question > Good to know > Audi digital services > Audi België

Digital services

Audi Customer Support

Antwoorden op veelgestelde vragen

Audi connect

Technische info

Waar heb ik welke gegevens nodig?
1) Om uw myAudi-account voor de eerste keer op my.audi.com aan te maken, heeft u de volgende gegevens nodig:
- E-mail/myAudi-gebruikersnaam
- myAudi-wachtwoord
- 4-cijferige pincode (aangemaakt door de klant)
- Voertuigidentificatienummer
- mTAN*

* Om volledig te kunnen genieten van de connect-diensten is een eenmalige verificatie van uw myAudi-account noodzakelijk. Als u uw mobiele telefoon als verificatiekanaal selecteert, ontvangt u vervolgens de 6-cijferige mTAN op uw telefoonnummer. Door de mTAN in uw myAudi-account in te voeren, wordt het verificatieproces succesvol afgerond. De connect-diensten zijn nu volledig bruikbaar.

2) Om uw myAudi-account aan uw wagen te koppelen, heeft u de volgende gegevens nodig:
- E-mail/myAudi-gebruikersnaam
- myAudi-wachtwoord

3) Om u als hoofdgebruiker van uw wagen te registreren, heeft u de volgende gegevens nodig:
- E-mail/myAudi-gebruikersnaam
- 10-cijferige voertuigcode op de sleutelhanger

4) Om de myAudi App¹ te gebruiken, heeft u vóór elk gebruik van de app de volgende gegevens nodig:*
- E-mail/myAudi-gebruikersnaam
- myAudi-wachtwoord
- 4-cijferige pincode (voor het gebruik van bepaalde diensten, bijvoorbeeld het vergrendelen en ontgrendelen van de wagen via de app*)

* Deze gegevens moet u elke keer dat u de myAudi-app * gebruikt, opnieuw invoeren. Om dit te voorkomen, schakelt u 'automatisch inloggen' in.
Waar heb ik welke codes nodig?
1) 4-cijferige pincode (S-PIN)
Om de Audi connect remote services te gebruiken (bijvoorbeeld het vergrendelen en ontgrendelen van uw wagen*, klimaatregeling op afstand) heeft u de persoonlijke pincode van 4 cijfers nodig die u zelf tijdens het verificatieproces hebt gedefinieerd. Dit moet elke keer worden ingevoerd voordat u de externe services gebruikt. Dit is voor veiligheidsdoeleinden.

2) mTAN
Om optimaal van de connect services te kunnen genieten, is een eenmalige verificatie van uw myAudi-account noodzakelijk. Als u uw mobiele telefoon als verificatiekanaal selecteert, ontvangt u vervolgens de 4-cijferige mTAN op uw telefoonnummer. Door de mTAN in uw myAudi-account in te voeren, wordt het verificatieproces succesvol afgerond. De connect services zijn nu volledig bruikbaar.

3) Voertuigcode (F-PIN)
De voertuigcode is nodig om de hoofdgebruiker in de MMI van de wagen in te stellen. De 10-cijferige voertuigcode bevindt zich op uw sleutelhanger onder een ondoorzichtig veiligheidsfolie. Wrijf om de code volledig bloot te leggen.

4) myAudi-pincode (met MIB2)
Als alternatief voor het gebruik van uw e-mailadres en wachtwoord kunt u de 8-cijferige pincode gebruiken om in te loggen op het myAudi-portaal. Registratie is essentieel, zodat de wagen verbinding kan maken met uw myAudiAccount.
Waarom wordt er om een (4-cijferige) pincode gevraagd als ik bijvoorbeeld mijn wagen wil openen/sluiten via de myAudi app*?
Voor het vergrendelen en ontgrendelen van de deuren is extra authenticatie tussen de Audi server en de wagen* vereist. Dit betekent dat de wagen niet reageert op een commando van een ongeautoriseerde server van een derde partij. Voor alle op afstand bestuurbare handelingen die aan de wagen worden uitgevoerd, is het noodzakelijk om naast uw smartphone⁷ ook een pincode in te voeren. De klant stelt zelf de pincode in in het myAudi portaal. Hij/zij kan de rechten ook doorgeven aan maximaal vijf personen. Via één account kunnen maximaal vijf verschillende wagens worden beheerd.

Voor het gebruik van de diensten op afstand in de myAudi app* (bijvoorbeeld het vergrendelen en ontgrendelen van de wagen, klimaatregeling op afstand) is altijd de persoonlijke pincode van 4 cijfers nodig die de klant tijdens het verificatieproces heeft gedefinieerd.
Zijn mijn gegevens veilig bij de communicatie tussen mijn smartphone*, de wagen en het myAudi portaal?
Het beschermen van de wagen en de backend-infrastructuur, en veilige gegevensoverdracht zijn van het grootste belang voor Audi. Audi maakt voor de verbinding van zowel de wagen als de smartphone* met de Audi backend gebruik van encryptiemethoden die ook worden gebruikt bij online bankieren. Ook worden de gegevens versleuteld opgeslagen op de Audi servers. Administratieve toegang worden duidelijk gedocumenteerd. Voor klantaccounts op het myAudi platform wordt een wachtwoordbeleid gebruikt in overeenstemming met de huidige veiligheidsnormen. De online verbinding met het myAudi platform is altijd gecodeerd.

Als het gaat om de afstandsbedieningsfuncties via de Audi connect-diensten, hecht Audi het grootste belang aan de veiligheid van de gegevens. De communicatie vindt nooit rechtstreeks plaats tussen de smartphone⁷ en de wagen, maar altijd via een beveiligde Audi server. Voor het voertuigstatusrapport stuurt de wagen de nieuwste versie van de gegevens naar de Audi server – van daaruit kan de klant deze op elk gewenst moment op zijn smartphone⁷ opvragen door middel van gecodeerde overdracht. Voor op afstand bediende handelingen op de wagen is het noodzakelijk om een pincode via uw smartphone⁷ in te voeren.
Waar voer ik de 8-cijferige myAudi pincode in de MMI van mijn voertuig in?
Als alternatief voor het invoeren van uw e-mailadres en wachtwoord kunt u met de myAudi-pincode inloggen op myAudi in de MMI van uw wagen. De myAudi pincode wordt in myAudi weergegeven in het profiel van de betreffende wagen.

Voer deze als volgt in de MMI in:
Audi connect >> Optiemenu >> Inloggen >> Gebruik myAudi PIN alternatieve invoer
Hoe weet ik of mijn Audi connect volledig is aangesloten?
Afhankelijk van het model kunnen de services in Audi connect verschillen. In de licentielijst kunt u zien tot welke services uw wagen toegang moet hebben en hoe lang deze nog geldig zijn. U kunt dit oproepen in de instellingen van uw MMI.

Aan het mobiele connectie-pictogram in de MMI kunt u altijd zien of uw wagen online is. Als uw wagen online is en u over een actieve Audi connect-licentie beschikt, ziet u afhankelijk van het model een actief Audi connect-menu in het menuoverzicht (MIB 2) of online-informatie direct op de kaart geïntegreerd (MIB 2+). U kunt dit ook testen door de service "Meteo" te selecteren en te controleren of de informatie hier wordt weergegeven.

Als u zich in uw myAudi app* als hoofdgebruiker heeft geregistreerd, kunt u ook gebruik maken van de voertuigcontrolediensten. Zo kunt u via de app uw wagen ontgrendelen en vergrendelen of de voertuigstatus bekijken (afhankelijk van het model).
Door uw myAudi app¹ via de 'connection manager' aan de wagen te koppelen, krijgt u toegang tot informatie vanaf uw smartphone*. U kunt bijvoorbeeld sms-berichten weergeven of uw agenda bekijken.
Welke simkaart hebt u nodig?
In principe kan elke werkende simkaart worden gebruikt waarop een dataoptie is ingeschakeld. Om LTE te gebruiken, hebt u mogelijk ook een geschikt LTE-abonnement nodig. Neem voor meer informatie contact op met uw mobiele serviceprovider.
Het werkt mogelijk niet met sommige simkaarten (vooral die van prepaidproviders) waarvoor u zich moet aanmelden bij het webportaal van de mobiele serviceprovider. Micro- en nano-simkaarten zijn niet geschikt voor gebruik met Audi connect. Bovendien kunnen simkaartcontracten waarbij het datavolume beperkt is, onderworpen zijn aan beperkingen. (in België?)
Bestaat er een forfaitair abonnement voor de geïntegreerde simkaart (Audi connect SIM)? (in België?)
Met de geïntegreerde Audi connect-simkaart kunnen via onze partner Cubic Telecom datapakketten worden aangeschaft voor het gebruik van de Wi-Fi-hotspot, app-gebaseerde diensten en streaming muziekdiensten zoals online radio. Het datagebruik van alle andere Audi connect-infotainmentdiensten is tijdens de licentieperiode onbeperkt en zonder extra kosten. (in België?)
Hoe werkt de datafacturatie? Wat zijn de vereisten in mijn land (simkaart, data-abonnement)?
Voor Oostenrijk, Denemarken, België, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Spanje, Zwitserland, Zweden en Groot-Brittannië geldt het volgende: de diensten worden geleverd via een simkaart die permanent in de wagen is geïnstalleerd. De kosten voor de dataverbindingen zijn inbegrepen in de prijs van de diensten. Uitzonderingen hierop zijn de dataverbinding voor de wifihotspot* en het gebruik van de online radio*, hybride radio* en online mediastreaming*, evenals andere diensten aangeboden via een Audi smartphone-app.

De dataverbinding voor de wifihotspot* en het gebruik van de online radio*, hybride radio* en online mediastreaming* en andere diensten die via een Audi smartphone-app worden aangeboden, wordt eveneens tot stand gebracht via de vast in de auto geïnstalleerde simkaart, samen met een oplaadbaar data-abonnement van uw Audi leverancier.

Als er echter een externe simkaart in de kaartsleuf wordt geplaatst, worden alle dataverbindingen (voor Audi connect-diensten en wifi) via deze simkaart tot stand gebracht. De daaruit voortvloeiende kosten worden aan de klant in rekening gebracht. Er vindt geen terugbetaling van de kosten door Audi plaats.

Voor Europese landen die hierboven niet genoemd zijn: om LTE te gebruiken hebt u bovendien een simkaart met een dataoptie en een LTE-optie nodig. Voor een externe simkaart bevindt zich een kaartlezer in het paneel van het MMI-navigatiesysteem met MMI touch response. De diensten zijn alleen beschikbaar met een bestaand of afzonderlijk afgesloten mobiele telefooncontract en alleen binnen de dekking van het mobiele netwerk. Het ontvangen van datapakketten van internet kan extra kosten met zich meebrengen, afhankelijk van uw mobiele telefoonabonnement en vooral als u dit in het buitenland gebruikt. Vanwege het hoge datavolume raden we ten zeerste aan om de dataforfait te gebruiken.
Hoe kunt u zien welk mobiel netwerk momenteel wordt gebruikt?
De actuele netwerktechnologie voor de Audi connect-dataverbinding (LTE, HSPA (4G), UMTS (3G) of GSM (2G)) herkent u op het MMI-display aan het pictogram rechtsonder in het scherm, naast het veld sterkteweergave (pictogram ontvangstverbinding). De verbindingsweergave voor de dataverbinding van de wagen verschilt van de verbindingsweergave voor een gekoppelde smartphone* doordat de verbindingsweergave van de gekoppelde smartphone een smartphonepictogram heeft.
Hoe weet u of er een dataverbinding actief is?
Een actieve dataverbinding wordt aangegeven door een "pijl" boven het 2G/3G/4G/LTE-display in de statusbalk.
Moet ik de instellingen voor datatoegang zelf instellen?
Datadiensten worden momenteel automatisch geconfigureerd voor de meeste Europese mobiele operators. Sommige moeten eventueel handmatig in de MMI worden geconfigureerd. Neem voor meer informatie contact op met uw provider voor mobiele services.
How can I tell how much data has been used up?
Data services are currently automatically configured for most European mobile operators. Some may need to be configured manually in the MMI. For more information, contact your mobile service provider.
Hoe weet ik hoeveel data er is gebruikt?
Datadiensten worden momenteel automatisch geconfigureerd voor de meeste Europese mobiele operators. Sommige moeten eventueel handmatig in de MMI worden geconfigureerd. Neem voor meer informatie contact op met uw mobiele serviceprovider.
Hoe beëindig ik een actieve dataverbinding?
Een actieve dataverbinding kan handmatig worden beëindigd in de instellingen met de optie "nooit". Het is ook mogelijk om de datamodule te deactiveren. Door de SIM-kaart te verwijderen, kunt u ook de verbinding verbreken.
Kan de dataverbinding permanent worden uitgeschakeld?
In voertuigen waarop MIB2+ is geïnstalleerd (of nieuwer) kan via het MMI-menu voorkomen worden dat er mobiele data worden gebruikt of gegevens verzonden door Audi connect. Klik in de instellingen op "Gegevensbeheer". Hier kunt u onder "Privacy" de optie "Gegevensoverdracht toestaan" uitschakelen.
Mijn systeem werkt niet meer, hoe kan ik de Audi connect-verbinding resetten?
Carefully remove the SIM card by lightly pressing on the card until you hear a click and the card comes away from the slot. Now gently insert it back into the slot.
My system is no longer responding or is offline. What is the reason for this?
Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als uw ontvangst te zwak is, er problemen zijn met de serviceprovider of de hardware beschadigd is (zoals de simkaart of de voertuigantenne).
Hoe kan dataroaming worden uitgeschakeld of volledig worden voorkomen?
In de fabrieksinstellingen van de MMI is roaming uitgeschakeld. Dit kunt u op de volgende locatie wijzigen en controleren:

TEL >> Instellingen >> Verbindingen >> Dataverbinding >> Dataroaming

Deze instelling wordt altijd opgeslagen voor de huidige simkaart of voor de momenteel verbonden mobiele telefoon.
Waar in de MMI kan ik zien hoeveel data er zijn verbruikt?
In de telefooninstellingen is een ""online verbruiksmeter"" geïntegreerd. Deze kunt u op de volgende locatie raadplegen:

TEL >> Instellingen >> Verbindingen >> Online verbruiksmeter

De verbruiksmeter geeft de hoeveelheid data weer die via Audi connect is ontvangen en verzonden. De statistieken kunnen worden gereset. In dit geval wordt de hoeveelheid gegevens opnieuw weergegeven, beginnend bij 0 bytes vanaf de datum van de reset, samen met de datum van de laatste reset. Elke simkaart heeft zijn eigen statistieken. Hou er rekening mee dat deze niet noodzakelijkerwijs samenvallen met de factureringsperioden van uw mobiele serviceprovider.

Licenties

Audi connect navigatie & infotainment: welke licenties zijn van toepassing?
MMI 3G+
Drie jaar voor de dienst “Online Traffic”.

MIB 1 Hoog
Audi A3: drie jaar voor geselecteerde diensten (neem contact op met uw Audi-distributeur voor meer informatie)

MIB2
Audi A6, A7, TT, R8: drie jaar voor geselecteerde diensten
Audi A3PA, A4, A5, Q2, Q5, Q7:
IT0 = drie maanden vanaf levering van de auto
IT1 = drie jaar vanaf levering van de auto
IT2 = drie maanden vanaf levering van de auto
IT3 = drie jaar vanaf levering van de auto

MIB2+
Audi A1, A6, A7, A8, Q3, Q8 en e-tron:
IT3 = drie jaar vanaf levering van de auto, inclusief Google Earth, Online Radio, ...
IT4 = drie jaar vanaf levering van de auto, zonder Google Earth, Online Radio,..."
Audi connect noodoproep & service: welke licenties zijn van toepassing?
De diensten Audi connect Noodoproep, Online Pechhulp, Audi Schade en Audi Online Service Afspraak zijn beschikbaar tot 10 jaar vanaf de levering van het voertuig.
Audi connect e-tron services: welke licenties zijn van toepassing?
10 jaar voor alle e-tron services
Welke andere licentie-informatie is er?
a) Audi connect-simkaart (eSIM)
- De Audi connect sim wordt niet beïnvloed door de licenties. Het behoort tot de zogenaamde datamodules.
- Wifidatapakketten worden niet beïnvloed door de licenties. Ze moeten apart worden geboekt.

b) Uitbreidingslicentie:
- Uw Audi partner geeft u informatie over licentieverlengingen
- U kunt de huidige voorwaarden van uw licenties in uw voertuig zien
Kost het activeren van Audi connect iets?
Sommige modellen hebben een teaserfase van 3 maanden, maar de meeste modellen hebben een Audi connect-licentietermijn van 3 jaar. De exacte duur van de licentietermijn vindt u in het licentieoverzicht in de MMI van uw wagen.

Audi connect navigatie & infotainment:
De beschikbaarheid van de door Audi connect navigatie & infotainment ondersteunde diensten is afhankelijk van het land waarin u zich bevindt. De Audi connect-diensten zijn vanaf de levering van het voertuig minimaal één jaar beschikbaar. Na 24 maanden na levering van het voertuig wordt de looptijd van de Audi connect-diensten eenmalig kosteloos verlengd met een periode van 12 maanden. Als u niet wilt dat deze wordt verlengd, kunt u ons dit schriftelijk laten weten op het volgende adres:

AUDI AG
Klantenservice xxx
xxx-xxx
E-mail: xxx@audi.xx
Telefoon: xxx

Uw Audi partner informeert u over de mogelijkheden voor het verlengen van uw Audi connect-diensten. Afhankelijk van het voertuigmodel biedt Audi connect toegang tot Google*. Permanente beschikbaarheid kan niet worden gegarandeerd; dit is de verantwoordelijkheid van Google*. Meer informatie over Audi connect vindt u op www.audi.com/connect of neemt u contact op met uw Audi partner. Voor informatie over de tariefvoorwaarden kunt u contact opnemen met uw mobiele serviceprovider.

Noodoproep & service:
De Audi connect-voertuigcontrolediensten zijn na levering van het voertuig drie jaar gratis te gebruiken en daarna tegen betaling te verlengen. Het Audi connect-diefstallocatiesysteem* is na levering en activering van het voertuig een jaar lang beschikbaar en kan vervolgens tegen betaling worden verlengd.
Wat is myAudi?
myAudi is het klantenportaal voor alle Audi rijders, gebaseerd op een beveiligd inloggedeelte. Alle serviceaanbiedingen en connect-services kunnen via een intuïtieve gebruikersinterface worden geboekt, beheerd en gebruikt. De gebruiker kan elke Audi wagen instellen dat hij of zij bezit.
Hoe stel ik myAudi in?
- Registreer u op my.audi.com via uw smartphone, tablet of pc
- Log in met uw e-mailadres en uw wachtwoord (uw e-mailadres is uw gebruikersnaam)
- Voeg in de rechternavigatiebalk uw voertuig toe aan uw account via de plusknop ""Voertuig toevoegen"". Hiervoor heeft u uw VIN (voertuigidentificatienummer) nodig.
Wat is de myAudi-app* en waarvoor kan ik deze gebruiken?
De myAudi-app* fungeert als schakel tussen u, uw Audi, uw omgeving en uw dagelijkse leven. Met de app kunt u op elk moment realtime informatie over uw voertuig opvragen en zo zaken als het brandstofniveau, rijbereik, serviceafspraken, waarschuwingen en nog veel meer in de gaten houden. Plan uw ritten makkelijk in de app, en stuur bestemmingen en routes rechtstreeks naar uw voertuig. Ook de airconditioning en het openen en sluiten van de voertuigdeuren kunnen op afstand worden bediend. (Afhankelijk van van het model en de uitrusting van uw Audi kan de beschikbaarheid van diensten variëren). Sommige functies zijn afhankelijk van derden en zijn mogelijk niet altijd volledig en in elk land beschikbaar.

Geef familie, vrienden of collega's toegang tot uw Audi (alleen voor bepaalde Android-smartphones). De myAudi app¹ wordt altijd aangeboden door de invoerder in de betreffende markt. Informatie over de invoerder vindt u in de juridische kennisgeving van de app.

Alle functies op een rij:
Audi e-tron
- Plan en beheer uw laadproces makkelijk met uw myAudi-app*
- Check specifieke informatie zoals elektrisch rijbereik, laadniveau en resterende oplaadtijd

Navigatie
- Verzend bestemmingen en routes van uw smartphone naar uw wagen
- Plan uw routes, inclusief de route te voet naar het wagen
- Toegang tot contacten, adressen en uw agenda vanuit uw wagen

Service
- Hou serviceafspraken, aankomend onderhoud en alle aanvullende informatie altijd in de gaten
- Toegang tot uw digitale logboek via de app
- Vind uw Audi servicepartner bij u in de buurt
- Beheer uw uitgaven en ritten in het digitale kosten- en logboek
Hoe schrap ik mijn voertuig uit een oud myAudi-account?
Het myAudi-account in de wagen verwijderen:
– Ga in het MMI-systeem naar “Gebruikers”
– Verwijder uw gebruikersnaam

Gebruikers in het MMI-systeem verwijderen:
– Ga naar “Gebruikers”
– Gebruikersadministratie
– Verwijder alle gebruikers

Configureren van de Audi connect-pakketten

Hoe stel ik het Audi connect noodoproep- & servicepakket (MIB2) in?
De meeste Audi connect noodoproep- & servicefuncties zijn direct na levering en zonder verdere stappen klaar voor gebruik. Om volledig gebruik te kunnen maken van het pakket, is het raadzaam een myAudi-login aan te maken en uzelf aan de wagen te linken als hoofdgebruiker. Vervolgens kan de automatische serviceherinnering worden geconfigureerd en geactiveerd.

Voor de diensten van Audi connect emergency call & service geldt een gratis licentie van 10 jaar vanaf de datum van levering van de wagen.
Hoe stel ik het Audi connect noodoproep- & servicepakket (MIB2+) in?
De meeste Audi connect noodoproep- & servicefuncties zijn direct na levering en zonder verdere stappen klaar voor gebruik. Om volledig gebruik te kunnen maken van het pakket, is het raadzaam een myAudi-login aan te maken en uzelf aan de wagen te linken als hoofdgebruiker. Vervolgens kan de automatische serviceherinnering worden geconfigureerd en geactiveerd.

Voor de diensten van Audi connect emergency call & service geldt een gratis licentie van 10 jaar vanaf de datum van levering van de wagen.
Hoe stel ik het Audi connect noodoproep- & servicepakket (MIB2) in?
a) Verbinding maken met myAudi-toegangsgegevens:
Om uw wagen aan uw myAudi-account te koppelen, kunt u zich aanmelden in de MMI met de toegangsgegevens van uw myAudi-account. Selecteer hiervoor in de MMI:
- Audi connect
- Opties
- Verbinden
Voer nu uw gebruikersnaam en wachtwoord in, en log in.

b) Maak verbinding met uw myAudi-pincode:
- Als alternatief kunt u zich vanuit de MMI aanmelden met uw myAudi-pincode. Om dit te doen, klikt u op:
- Audi connect
- Opties
- Verbinden
- Verbinden met myAudi-pincode
Voer nu uw myAudi-pincode in
Hoe configureer ik het Audi connect Navigatie- & Infotainmentpakket (MIB 2+)?
a) Inloggen met de MyAudi toegangsgegevens:
Om uw wagen aan uw myAudi account te koppelen, kunt u zich in het MMI-systeem aanmelden met uw myAudi toegangsgegevens. Selecteer hiervoor in MMI:
– Audi connect
– Opties
– Verbinden
Voer nu uw gebruikersnaam en wachtwoord in, en log in.

b) Automatische verzending van gebruikersnaam/e-mailadres*:
– Voorwaarde: de wifihotspot is geactiveerd in de wagen en u bent verbonden met de myAudi app
– Ga naar Instellingen
– Wifi
– Activeer de wifihotspot

*Als u uw Audi nog niet persoonlijk in uw Audi account heeft geregistreerd, wordt deze handeling automatisch voor u uitgevoerd.

Connect services – informatie

Waarom heb ik geen toegang meer tot de kaartweergave "Google Earth"* in de MMI van mijn Audi?
Beëindiging van de dienst Audi connect "Google Earth"* en betrokken Audi modellen:
De Audi connect-dienst "Google Earth"* verbeterde voorheen de kaartweergave van de Audi navigatiesystemen met een fotorealistische uitstraling. Vanwege een technische wijziging van de externe aanbieder Google* is de Audi connect-dienst "Google Earth"* vanaf 1 januari 2021 niet meer beschikbaar voor de Audi modelreeksen A3, A4, A5, A6, A7, Q2 , Q5, Q7, TT en R8 gebouwd vóór modeljaar 2017. Als de genoemde modelreeksen vanaf modeljaar 2017 zijn gebouwd, is het mogelijk mogelijk om de Audi connect-opvolgservice "Satellite Map" te activeren via een gratis software-update binnen de garantie- en/of garantieperiode (licentieperioden en verlengingen van de dienst "Google Earth"* of "Satellite Map" blijven onaangetast). Ongeacht het modeljaar kunnen de Audi modellen A1 en Q3 van de betreffende eerste voertuiggeneratie niet worden bijgewerkt en ondersteunen ze vanaf 1 januari 2021 niet langer de Audi connect-dienst "Google Earth"*.

Audi modellen die niet beïnvloed zijn:
Voor alle Audi modellen vanaf modeljaar 2019 is geen actie vereist, omdat deze modellen technisch zijn ontworpen voor de opvolgingsservice "Satellite Map" en deze zonder extra software-update ondersteunen. Ook de nieuwste modelgeneraties van de Audi A1, Audi A3, Audi Q3, Audi A6, Audi A7, Audi A8 en Audi e-tron worden niet getroffen, omdat deze modellen exclusief zijn geleverd met de Audi connect "Satellite Map" service sinds het begin van de productie.

Verdere informatie:
Voor meer informatie over de vraag of uw Audi wordt getroffen door de stopzetting van de dienst Audi connect "Google Earth"⁴, en of deze een gratis software-update kan ontvangen voor de opvolgingsservice "Satellite Map", neemt u best contact op met uw Audi dealer.

1) Bestemming invoeren via myAudi

Hoe werkt bestemming invoeren via myAudi?
De bestemming invoeren via myAudi maakt het makkelijk om navigatiebestemmingen en routes te plannen vanuit uw thuiscomputer of smartphone. Met myAudi kunnen individuele bestemmingen naar de wagen worden verzonden. Deze kunnen aan het begin van de rit in het MMI® navigatie plus-systeem worden geladen en hoeven niet opnieuw handmatig te worden ingevoerd.
Wat zijn de gebruiksvoorwaarden van deze service?
Voor deze dienst heeft u MMI 3G+, MIB1 High, MIB2 High / High Scale of MIB2+ High nodig. Om de dienst te gebruiken, moet u de myAudi app* downloaden, een myAudi account hebben en dit koppelen aan het voertuig. Compatibel met Apple iOS 10.0 en Android 6.
Hoe werkt deze service?
In myAudi:
Roep "Audi connect" op en selecteer de dienst "Bestemmingsinvoer via myAudi". Hier kunt u nieuwe bestemmingen aanmaken door te zoeken of het adres in te voeren. U kunt bestemmingen ook bewerken of verwijderen.

U kunt de bestemmingen in het voertuig als volgt oproepen:
MIB2:
In MIB2 kunt u uw bestemmingen ophalen via bestemmingsinvoer of ontvangen bestemmingen.

MIB2+:
In MIB2+ zullen de bestemmingen verschijnen als meldingen. Ze worden ook vermeld in uw myAudi bestemmingen.

Beheer van opgeslagen bestemmingen:
U kunt opgeslagen bestemmingen in myAudi oproepen via het navigatiesysteem van het voertuig. De bestemmingen worden lokaal in het voertuig opgeslagen. Het verwijderen of bewerken van bestemmingen vindt ook lokaal plaats. Omgekeerde synchronisatie met myAudi is niet mogelijk.

Aantal opgeslagen bestemmingen in myAudi:
U kunt tot 50 bestemmingen opslaan in myAudi. Zodra u bij 51 komt, wordt de eerste bestemming overschreven. De bestemmingen worden alleen in myAudi overschreven en worden niet automatisch overgedragen naar de lokaal opgeslagen bestemmingen in het voertuig.
Hoeveel contacten kan ik permanent importeren in het adresboek van het voertuig?
Het maximale aantal contacten dat permanent van uw telefoon naar het adresboek van het voertuig in de MMI kan worden geïmporteerd is 100, inclusief het maximale aantal van 50 online bestemmingen van uw myAudi account. Als bijvoorbeeld 80 van de geheugenplaatsen voor contacten in het adresboek van het voertuig al in gebruik zijn, zijn er nog 20 geheugenplaatsen beschikbaar voor contacten van het myAudi account.

2) Audi connect-sleutel

Kan ik vertrekken zonder autosleutel als ik de Audi connect key* gebruik?
Ja, want met de Audi connect key* neemt uw smartphone* de functies van de conventionele voertuigsleutel over: het openen en sluiten van het voertuig en het starten van de motor.

3) Online zoeken naar navigatiebestemmingen

Hoe kan ik online zoeken naar navigatiebestemmingen?
Online zoeken naar navigatiebestemmingen maakt reizen interactief. Toegang tot het volledige spectrum van de uitgebreide internetdatabase stelt u in staat om points of interests te zoeken via vrije tekstinvoer en biedt bijpassende informatie zoals foto's, openingstijden en beoordelingen van bezoekers. De geïntegreerde spraakherkenningsfunctie, die u gemakkelijk kan bedienen met een druk op de knop op het multifunctionele stuurwiel, biedt nog meer comfort en veiligheid.
Met de myAudi app* kunt u ook de 'point of interest'-zoekfunctie op uw smartphone* gebruiken.

Hoe te bedienen:
Online zoeken naar navigatiebestemmingen kan op twee manieren worden opgeroepen

U kunt online zoeken naar navigatiebestemmingen op twee manieren:

1) Via het MMI-bedieningspaneel:
Navigatie >> "Routebegeleiding" >> "Online bestemmingen" >> Google* Zoeken
- In de buurt van mijn huidige locatie
- In de buurt van mijn bestemming
- Op een nieuwe locatie
Vervolgens kunt u uw gewenste bestemming zoeken door vrije tekst in te voeren (via de draai-drukknop of MMI-touch), zoals wanneer u zoekt in Google Maps* op uw thuscomputer (bv. hotel, Italiaans restaurant, museum, enz.)

2) Via spraakbediening:
Variant a):
- Activeer spraakbediening via het multifunctionele stuurwiel
- Gebruik de spraakopdracht "Online bestemmingen" of "Online zoeken naar..."
- In de buurt van mijn huidige locatie
- In de buurt van mijn bestemming
- Op een nieuwe locatie
- Selecteer een van de opties
- Zeg uw gewenste point of interest luidop (bv. hotel, Italiaans restaurant, museum, enz.)

Variant b):

- Activeer spraakbediening via het multifunctionele stuur
- Gebruik het spraakcommando "Online bestemming xxx" (xxx = gewenste bestemming)
- Het systeem zoekt naar het point of interest bij uw locatie

4) Online verkeersinformatie

How can I enable and use the "online traffic information" service?
Om in te schakelen:
Online verkeersinformatie is standaard uitgeschakeld en moet eenmalig geactiveerd worden in de MMI.

Om in te schakelen in de Audi A3:
Navigatie >> Instellingen >> Online verkeersinformatie >> aan
Navigatie >> Instellingen >> Licentie online verkeersinformatie >> Online verkeer inschakelen

Om in te schakelen in andere voertuigen met Audi connect:
Info >> Instellingen >> Online verkeersinformatie >> aan
Info >> Instellingen >> Licentie online verkeersinformatie >> Online verkeersinformatie inschakelen

Gebruik:
Het pictogram in de linkeronderhoek van het scherm illustreert de verkeersinformatie die momenteel wordt ontvangen:
TMC / TMCpro / ONLINE. Het ONLINE-pictogram geeft aan dat "online verkeersinformatie" wordt ontvangen en gebruikt.
Opmerking: het pictogram is alleen zichtbaar als dynamische fileomleiding is ingeschakeld:

Navigatie >> Instellingen >> Kaartweergave >> Verkeer

De huidige verkeersstroom wordt op deze kaartweergave gevisualiseerd met gekleurde wegdelen:

Navigatie >> Instellingen >> Routecriteria: Dyn. fileomleiding aan

Online verkeersinformatie kan in kleur worden benadrukt op de navigatiekaart (voor de duidelijkheid bevat deze weergave minder kleuren dan de standaardkaart):

Groen: vloeiend verkeer
Oranje: langzaam rijdend verkeer
Rood: file en hinder

Verkeershinder zoals wegenwerken, files, wegafsluitingen, enz. worden in alle kaartweergaven weergegeven met arcering, terwijl verkeersstroominformatie alleen in de "Verkeer"-kaarten wordt getoond.
Wat betekent een gearceerde routeaanduiding?
De weergave van een gearceerde routeaanduiding betekent dat er een actuele verkeerswaarschuwing of hinder is (bijvoorbeeld bij wegenwerken). De gekleurde wegaanduiding wordt in dit deel van de weg gearceerd weergegeven (bijvoorbeeld groen/zwart). Deze markering visualiseert de lengte van de verkeershinder.

5) Online News*

Wat is Online News*?
Online News stelt u in staat om teksten en afbeeldingen over actuele wereldgebeurtenissen binnen het voertuig te bekijken. Deze worden aangeboden door nationale en internationale redacteurs. Het bijzondere aan Online News, is dat u vrij kunt kiezen uit verschillende nieuwsbronnen (RSS-feeds) en die naar wens kunt configureren. Maakt u geen eigen selectie via uw myAudi-account, dan ontvangt u het nieuws van de basisservice. Een voorleesfunctie maakt het handig om de dienst te gebruiken.
Hoe stel ik mijn persoonlijke nieuwsbronnen in?
U kunt nieuwsbronnen (RSS-feeds) selecteren en vervolgens de dienst configureren via uw myAudi account. Tijdens de laatste stap van de configuratie koppelt u het voertuig en het myAudi account via het "Login"-menu van Audi connect in de MMI van het voertuig.

6) Informatie over tankstations

Welke informatie krijg ik over tankstations?
Vind goedkope tankstations in uw omgeving of op uw bestemming. Gesorteerd op prijs of afstand, voor een efficiënte stop. De dienst laat u weten waar u kunt tanken met de juiste brandstof en zal de beschikbare tankstations weergeven, gesorteerd op prijs. Met de optie om er direct naartoe te navigeren. Een voorleesfunctie maakt het handig om de dienst te gebruiken.

7) Audi music stream*

Hoe krijg ik toegang tot Audi music stream en op welke smartphones werkt dit?
U kunt de Audi music stream* app (of de Audi MMI connect app) downloaden voor iOS en Android in de respectievelijke app store.
Ga naar www.audi.com/mp3 voor informatie over compatibele smartphones.
Hoe werkt Audi music stream?
De Audi music stream app verbindt via wifi met de MMI om internetradio en lokaal opgeslagen muziek van de smartphone te streamen en via de MMI te bedienen. Hiervoor wordt de internetverbinding van het voertuig gebruikt.
Hoe gebruik ik Audi music stream?
Selecteer in het mediagedeelte de bron wifi-mediaspeler. In de instellingen van uw smartphone kiest en verbindt u met de wifi-hotspot van de MMI*. Nadat u de Audi music stream app heeft gestart, kunt u in de MMI kiezen tussen internetradio en mediatheek.

8) Online media streaming*

Hoe activeer ik online media streaming *?
Online media streaming* moet niet geactiveerd worden.
Ondersteunt Audi connect Amazon music niet in de A6?
Nee, dit is niet mogelijk in de Audi A6.

Informatie over de wifi-hotspot* en dataverbinding via Cubic

Wat zijn de databundels van Cubic Telecom en wat is de dataservice van Cubic Telecom?
De databundelservice van Cubic Telecom is een wereldwijde communicatiedienst die wordt aangeboden door Cubic Telecom. Cubic Telecom biedt u databundels met verschillende datavolumes en looptijden voor het gebruik van deze eersteklas dataservice. Deze databundels stellen u in staat om vrijwel ononderbroken breedbandinternettoegang te hebben direct in uw Audi. Hoge kosten en vervelende pushmeldingen tijdens uw reis door Europa behoren tot het verleden: bij het oversteken van landsgrenzen maken onze databundels direct verbinding met de providers in elk land, zodat u zich kunt concentreren op uw reis. De simkaart (eSIM), die al in de fabriek in uw voertuig is geïnstalleerd, laat toe om onze dataservice zonder complicaties te gebruiken.

Met de Cubic Telecom databundels kunnen tot acht mobiele apparaten gebruikmaken van de wifi-hotspot* in uw Audi om onderweg snel toegang tot het internet te hebben. U kunt onze databundels van tevoren boeken op uw gemak, direct in de auto of online via uw gebruikersaccount.

De prepaid procedure biedt u de volgende voordelen:
Kosten: zeer concurrerende datatarieven voor uw wifi-hotspot * door het gebruik van een eSIM. Er is nauwelijks een prijsverschil in vergelijking met de respectievelijke datatarieven van lokale providers.

Comfort: de Cubic Telecom databundels werken grensoverschrijdend in 33 Europese landen.
Betrouwbaarheid: de in de fabriek geïnstalleerde simkaart voldoet aan de automobielstandaard en is uitvoerig getest over meer dan 300.000 kilometer door heel Europa. Van Zweden tot Spanje en van Ierland tot Italië.
In welke landen kan ik de databundels van Cubic Telecom gebruiken?
Met onze databundels kunt u uw wifi-hotspot* gemakkelijk direct in uw Audi gebruiken in de volgende landen:

o België
o Bulgarije
o Denemarken
o Duitsland
o Estland
o Finland
o Frankrijk
o Griekenland
o Verenigd Koninkrijk
o Ierland
o Italië
o Kroatië
o Letland
o Liechtenstein
o Litouwen
o Luxemburg
o Malta
o Macedonië
o Monaco
o Nederland
o Noorwegen
o Oostenrijk
o Polen
o Portugal
o Roemenië
o Zweden
o Zwitserland
o Slowakije
o Spanje
o Tsjechië
o Hongarije
o Cyprus
Hoe kan ik de databundels bestellen?
Er zijn twee manieren om databundels te bestellen.

1. Via het online portaal van Cubic Telecom
a) Log in via uw gebruikersaccount op audi.cubictelecom.com. Als u nog geen account heeft, kunt u zich registreren voor een gratis gebruikersaccount op https://audi.cubictelecom.com/en/register.
b) Op de overzichtspagina selecteert u de optie "Databundels" om een overzicht te krijgen van alle beschikbare databundels.

c) Nadat u een bundel gekozen heeft, wordt u doorgestuurd naar het betalingsproces. Controleer dubbel of het geselecteerde pakket correct is. Nu kunt u betalen met een creditcard die al is opgeslagen of een nieuwe toevoegen om de aankoop te voltooien.

2. Direct opladen in uw Audi
a) Om deze methode te kunnen gebruiken, heeft u een gebruikersaccount van Cubic Telecom nodig. Als u nog geen account heeft, kunt u zich registreren voor een gratis gebruikersaccount op https://audi.cubictelecom.com/en/register.
b) U kunt de functie "In de wagen opladen" inschakelen wanneer u uw databundels via ons online portaal bestelt. Dit hoeft slechts één keer te gebeuren. Selecteer tijdens het boekingsproces "In de wagen opladen inschakelen".

c) Selecteer vervolgens de optie "Databundels" in de MMI van uw Audi en daarna "Databundel kopen".

d) Kies een van de getoonde databundels en selecteer vervolgens "Kopen".

Let op: Door een mobiel telefoonnummer in te voeren en de functie "Notificatie" in uw gebruikersaccount in te schakelen, ontvangt de hoofdgebruiker sms-notificaties wanneer het krediet laag is, evenals bevestigingen van aankopen direct op zijn/haar smartphone. Zo kunt u bijhouden hoeveel data uw voertuig verbruikt. De kosten hiervoor worden in rekening gebracht op de creditcard die als "voorkeurskaart" in het portaal is opgeslagen.
Welke databundels zijn er en hoeveel kosten ze?
Wij bieden u drie verschillende databundels aan met verschillende datapakketten en looptijden. Het is ook mogelijk om meerdere databundels te boeken en die achtereenvolgens te gebruiken.
Selecteer een land om de prijzen te zien. Alle databundels kunnen worden gebruikt met maximaal 8 apparaten in 33 Europese landen. Alle prijzen zijn inclusief btw.
Hoe maak ik een account aan bij Cubic?
Uw gebruikersaccount instellen duurt slechts enkele minuten. Vul gewoon de gegevens in op het registratieformulier, voeg uw voertuig toe en bevestig vervolgens uw factuuradres.

Opmerking: In sommige landen kan op dit punt aanvullende identiteitsverificatie vereist zijn.
Welke Audi modellen zijn uitgerust met de databundelservice van Cubic Telecom?
De Cubic Telecom-databundeldienst is momenteel beschikbaar in de huidige versies van de volgende modellen: Q2 (vanaf modeljaar 2016), A3 (vanaf modeljaar 2016), A4 (vanaf modeljaar 2016), A5 (vanaf modeljaar 2016), Q5 (vanaf modeljaar 2016), Q7 (vanaf modeljaar 2016), A6 (vanaf modeljaar 2018), A7 (vanaf modeljaar 2018), A8 (vanaf modeljaar 2018), Q8 (vanaf modeljaar 2018).
Wat is de optie "Herladen in de wagen"?
De functie "Herladen in de wagen" laat toe om databundels rechtstreeks via de MMI van uw Audi aan te kopen. Deze functie moet eerst eenmalig in uw gebruikersaccount geactiveerd worden als onderdeel van de aankoop van een databundel. Uw creditcardgegevens worden veilig opgeslagen en u kunt oplaadlimieten en sms-notificaties instellen volgens uw voorkeuren. U kunt dan alle databundels in de toekomst gemakkelijk rechtstreeks in het voertuig aankopen, zonder een lange check-outprocedure.

Let op: Door een mobiel telefoonnummer in te voeren en de functie "Notificatie" in uw gebruikersaccount in te schakelen, ontvangt de hoofdgebruiker sms-notificaties wanneer het krediet laag is, evenals bevestigingen van aankopen direct op zijn/haar smartphone. Zo kunt u bijhouden hoeveel data uw voertuig verbruikt. De kosten hiervoor worden in rekening gebracht op de creditcard die als "voorkeurskaart" in het portaal is opgeslagen.
Hoe beheer ik mijn opgeslagen creditcardgegevens?
U kunt uw creditcardgegevens veilig invoeren en opslaan in uw Cubic Telecom gebruikersaccount als onderdeel van elk aankoopproces. Het is mogelijk om meerdere creditcards op te slaan, een standaard of voorkeurskaart te kiezen, en kaarten naar wens te verwijderen.

Om uw creditcards te beheren, selecteert u "Account beheren" in het gebruikersaccount en vervolgens "Creditcards".
Elke keer als u een aankoop doet, wordt u gevraagd of u uw voorkeurskaart wilt gebruiken of een nieuwe kaart wilt toevoegen.
Welke valuta wordt gebruikt bij de facturatie?
De databundels van Cubic Telecom worden gefactureerd in de valuta van het land dat u heeft gekozen toen u zich voor het eerst registreerde. Als u de standaardgebruiker voor een wagen bent, is de valuta voor het herladen van data de valuta die wordt gebruikt in het land waar de eigenaar van de simkaart is geregistreerd.
Hoe beheer ik mijn account en dataverbruik?
Selecteer "Databundels" onder "Audi connect" in de MMI van uw Audi. Hier kunt u uw huidige databundels zien, databundels aankopen ("Herladen in de wagen") en contact opnemen met onze klantenservice. U kunt ook inloggen op uw gebruikersaccount online met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Hier kunt u databundels kopen, uw gebruik in real time controleren, persoonlijke informatie beheren en herlaadlimieten en sms-notificaties instellen.
Kan ik mijn thuisland wijzigen?
In uitzonderlijke omstandigheden, zoals bijvoorbeeld wanneer u naar een ander land verhuist, kunt u het thuisland wijzigen waarin u databundels wilt aankopen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice: https://audi.cubictelecom.com/en/contactUs
Kan ik mijn gebruikersaccount bij Cubic Telecom verwijderen?
U kunt op elk moment uw account verwijderen door in te loggen en vervolgens "Account verwijderen" te selecteren in uw accountgegevens.

Informatie over verificatie door de dealer (met myAudiGo)

Welke voordelen biedt verificatie door de verdeler?
Met myAudiGo kan de verdeler een myAudi account aanmaken zonder dat de klant aanwezig hoeft te zijn en vervolgens de gekochte auto rechtstreeks aan het account koppelen. Vooral voor wagens die compatibel zijn met Audi connect (IW3) biedt de tool het voordeel dat de verdeler de voorbereidende stappen kan afhandelen die nodig zijn om de connect-services te gebruiken. Het verificatie- en nominatieproces wordt uit handen van de klant genomen, die volledig gebruik kan maken van de connect-services. De klant heeft nog steeds de mogelijkheid om zelf een myAudi account aan te maken: als het gaat om "myAudi Go", heeft de klant vrije keuze. Het is echter essentieel dat er een verklaring van toestemming wordt ondertekend met de verdeler. Pas wanneer die beschikbaar is, kan het account voor de klant worden aangemaakt via "myAudiGo". Een sjabloon is te vinden in de downloadsectie van myAudiGo.
Wat is het verschil tussen "Online verificatie" en "Verificatie door verdeler"?
Bij online verificatie bevestigen klanten zelf de juistheid van hun informatie. Dit laat toe om alle noodoproep- en servicediensten (IW3) te gebruiken. Bij verificatie door de verdeler bevestigt een Audi verdeler de klantgegevens op basis van een identificatiedocument. Dit niveau van verificatie is vereist om diensten zoals de Audi connect key* te kunnen gebruiken.
Welke documenten moet de klant aan de verdeler overhandigen om via de verdeler een myAudi account aan te maken?
De klant moet een officieel identiteitsdocument met foto overhandigen, bijvoorbeeld een identiteitskaart of paspoort, dat alle te verifiëren gegevens bevat. Bovendien moet de klant een verklaring ondertekenen waarin die toestemming geeft om geregistreerd te worden op myAudi. Een sjabloon hiervoor is te vinden in de downloadsectie van myAudiGo.
Wat houdt verificatie in?
Verificatie bevestigt dat de klant geregistreerd in myAudi een natuurlijk persoon is en dat de ingevoerde gegevens correct zijn. Verificatie is een voorwaarde om de hoofdgebruiker van een voertuig te worden.
Wat is een hoofdgebruiker?
De hoofdgebruiker wordt door de verdeler als hoofdgebruiker geverifieerd en sluit een hoofdgebruikersovereenkomst af. De hoofdgebruiker kan de veiligheidskritieke functies van een voertuig bedienen en extra gebruikers benoemen.

* Het verificatieproces van de hoofdgebruiker kan per land verschillen.
Wat is een gebruiker?
De hoofdgebruiker van een voertuig kan gebruikers aanwijzen om de diensten in het noodoproep- en servicepakket te bedienen.
Waarom kreeg de klant geen activatie-e-mail?
Controleer of er een fout is opgetreden bij het invoeren van het e-mailadres. Als dit het geval is, moet de klant opnieuw worden geregistreerd. Het kan zijn dat de e-mail door de spamfilter van de klant is gefilterd. Klanten dienen daarom ook hun spammap te controleren.
Waarom kan de klant geen gebruik maken van Audi connect?
Afhankelijk van de dienst zijn er verschillende vereisten. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen infotainmentdiensten en diensten die onder noodoproep & service vallen.

Infotainment:

- De klant heeft een myAudi account.
- De infotainmentdiensten zijn gekoppeld door de myAudi PIN in het voertuig in te voeren.

Veiligheid & service:

- De klant heeft een geverifieerd myAudi account.
- De infotainmentdiensten zijn gekoppeld door de myAudi PIN in het voertuig in te voeren.
- De klant is in het voertuig benoemd als hoofdgebruiker.
Hoe wordt de klant hoofdgebruiker van een voertuig?
De klant heeft hiervoor een geverifieerd myAudi account nodig. Dit kan aangemaakt worden in myAudiGo. De hoofdgebruiker moet via de MMI van de wagen benoemd worden.
Hoe kan de klant een Audi partner aanduiden als voorkeurspartner?
In het gedeelte "Mijn Audi-partners" in myAudi kunnen drie soorten voorkeurspartners geregistreerd worden:

- Voorkeurspartner: u kunt hoogstens één voorkeurspartner kiezen. Deze partner geldt voor het gehele account van de klant en kan op elk moment door de klant gedefinieerd worden.
- Voorkeursverkooppartner: deze partner wordt voor elk voertuig gedefinieerd en vereist dat ten minste één voertuig aan het account gekoppeld is.
- Voorkeursservicepartner: deze partner wordt voor elk voertuig gedefinieerd en vereist dat ten minste één voertuig aan het account gekoppeld is.

Functions on Demand

Vereisten

Is mijn droomwagen compatibel met Functions on Demand?
Of uw wagen compatibel is met Functions on Demand, hangt af van het model. Een overzicht van alle modellen die momenteel compatibel zijn met Functions on Demand vindt u op www.audi.de/functions-on-demand.
Welke hardware of software heb ik nodig om Functions on Demand te gebruiken in mijn wagen?
Wagens die compatibel zijn met Functions on Demand, beschikken standaard over alle nodige software en hardware.
Hoe ben ik zeker dat de geselecteerde features zullen werken in mijn wagen?
Voor de aankoop is afgerond, wordt er automatisch gecontroleerd of de gekozen feature compatibel is met uw wagen.

Looptijden

Kan ik kiezen tussen meerdere looptijden?
Afhankelijk van uw noden kunt u kiezen tussen verschillende looptijden. Kies voor een looptijd tussen 1 en 6 maanden, tussen 1 en 3 jaar of voor een permanente activatie.
Kan ik de looptijd van de features die ik selecteerde via Functions on Demand verlengen?
U kunt dezelfde Functions on Demand-functies opnieuw boeken (en dus verlengen) via de myAudi app*.
› 10 dagen voor de huidige termijn verloopt (als de huidige termijn ≤ 12 maanden bedraagt)
› 20 dagen voor de huidige termijn verloopt (als de huidige termijn > 12 maanden bedraagt)
Kan ik de features testen voor ik ze aankoop?
U heeft de mogelijkheid een proefmaand te boeken. Elke functie kan één keer per aangewezen hoofdgebruiker getest worden voor 1 euro gedurende één maand. Dit kan voor maximaal 2 hoofdgebruikers per jaar en voertuig. U kunt het aanbod tijdens deze maand al verlengen.

Aankoop en activatie

Hoe kan ik uitrusting aankopen via Functions on Demand?
U kunt een proefmaand van 1 maand boeken. Elke aangewezen hoofdgebruiker kan elke feature één keer testen, voor een proefperiode van één maand en tegen een kostprijs van 1 euro. Dit is beperkt tot maximaal twee hoofdgebruikers per jaar en voertuig. Tijdens deze eerste maand kunt u uw boeking van de functie al verlengen.
De proefmaand van 1 maand kan alleen geactiveerd worden binnen de eerste zes maanden nadat de hoofdgebruikers benoemd zijn.
Hoe activeer ik de features die ik aankocht via Functions on Demand?
De features die u bestelde via Functions on Demand worden automatisch geactiveerd na uw aankoop.


Voorwaarde: het voertuig moet online zijn om uw functies te kunnen activeren (het voertuig moet mobiele netwerkontvangst hebben, de privacymodus mag niet geactiveerd zijn). Zodra de boeking is voltooid, moet u uw voertuig opnieuw opstarten.
Hoelang duurt het voor mijn features geactiveerd zijn?
De features worden direct na aankoop in het voertuig geactiveerd (binnen enkele minuten). In sommige gevallen kan dit iets langer duren (1-2 uur).
De feature zal volledig beschikbaar zijn in uw Audi de volgende keer dat u het voertuig start.
Hoe en waar kan ik nagaan of mijn aankoop via Functions on Demand gelukt is?
myAudi App*: Accountinstellingen >> Bestellingen
In de MMI van het voertuig: de geboekte functie is zichtbaar via de tegel "Aankopen"
Voorwaarde: uw voertuig moet online zijn en de motor moet opnieuw gestart worden. In de MMI ziet u een melding dat de download voor de activatie van de functie heeft plaatsgevonden. U vindt de functie dan terug via de tegel "Aankopen".
Waar vind ik de features terug die ik aankocht via Functions on Demand?
U kunt de functies die u aankocht via Functions on Demand bekijken in de myAudi-app* onder Accountinstellingen >> Bestellingen >> Aankopen in de MMI van het voertuig.
Zijn de features die aangekocht werden via Functions on Demand gekoppeld aan de myAudi gebruiker of aan de wagen?
De aangekochte Functions on Demand-functies zijn altijd gekoppeld aan het individuele voertuigidentificatienummer (VIN) en niet aan de myAudi gebruiker.
Heeft een wijziging van de hoofdgebruiker van Audi connect invloed op de aankopen via Functions on Demand en de looptijden daarvan?
Een wijziging van de hoofdgebruiker van Audi connect heeft geen invloed op actieve Functions on Demand-aankopen of de looptijd ervan.
Ik wil mijn wagen verkopen. Wat gebeurt er met mijn actieve Functions on Demand-aankopen nadat mijn wagen verkocht is?
Functions on Demand-features worden aangekocht voor het voertuig, d.w.z. ze zijn gekoppeld aan het individuele voertuigidentificatienummer (VIN) voor de duur van de termijn. Wanneer een wagen verkocht wordt, blijven de aangekochte features en resterende termijnen in het voertuig en kunnen die mee verkocht worden.

Technische problemen

Hoe kan ik hulp krijgen bij technische problemen met de features die ik aankocht via Functions on Demand?
Gelieve bij technische problemen de klantenservice van Audi te contacteren.

AUDI AG
Customer care
Germany
Postfach 10 04 57
85045 Ingolstadt


Telefoonnummer: 0800 - Audi Service (0800 - 28 347 378 423)
Fax: 0800 - Fax naar Audi (0800 - 329 262 834)
E-mail: digitalsupport@audi.be

Recht op annulatie

Heb ik het recht om mijn aankoop te annuleren?
Bij aankoop van Functions on Demand-features krijgt u 14 dagen bedenktijd om uw aankoop te annuleren.

Betaling en facturatie

Hoe worden de features die ik aankocht via Functions on Demand gefactureerd?
U zal een afzonderlijke factuur ontvangen voor elke aankoop via Functions on Demand.
Hoeveel btw wordt er aangerekend op aankopen via Functions on Demand?
Het btw-bedrag hangt af van het land dat u vermeldt in uw facturatiegegevens.
*
De beschikbaarheid van Functions on Demand verschilt per model. U kunt het assortiment voor uw individuele model vinden in de Audi Functions Store in myAudi. Meer informatie kunt u vinden op deze website of verkrijgen bij uw Audi verdeler.

Audi Application Store

Welke dataverbinding wordt gebruikt om de apps te downloaden?
Klanten krijgen toegang tot de Audi Application Store via de geïntegreerde eSIM. Om de apps te downloaden, bij te werken en te gebruiken, heeft u een dataconnectie nodig. In Duitsland krijgen klanten het eerste jaar 25 GB. Dit kunnen ze activeren via het portaal van Cubic Telecom.
Bestaan er apps specifiek voor Audi en zijn die vooraf al geïnstalleerd?
Ja, op dit moment gaat het enkel om Alexa.
Moeten klanten betalen voor de verschillende apps?
Nee, klanten kunnen de beschikbare apps momenteel gratis downloaden. (Afhankelijk van de app moeten klanten mogelijk een persoonlijk abonnement bij de aanbieder afsluiten om de individuele diensten of de premiumversies daarvan te gebruiken, vergelijkbaar met het gebruik van apps op een smartphone.)
Wat zijn overige aandachtspunten? Is het ook mogelijk om een account aan te maken voor apps via de myAudi app*?
Klanten hebben een myAudi account nodig en moeten dit koppelen aan het voertuig. Het is momenteel enkel mogelijk om apps te selecteren en te downloaden in de MMI van het voertuig.